Friday, March 13, 2015

Cu masura

"Hristos este lumina cea adevarata care lumineaza pe tot omul care vine in lume. PE TOT OMUL ! Nu uitati aceasta.

Problema nu o constituie oamenii care nu-l pot accepta pe Hristos, ci persoanele care Il prezinta pe Hristos acestor oameni, dar care nu traiesc Cuvantului Sau. Ei ofera doar cuvinte si nu dau un exemplu viu "cuvantul intrupat".

Asa cum a spus Ghandi marelui misionar Stanley Jones: "Voi, crestinii, sunteti cel mai prost exemplu de crestinism."

La cativa ani dupa ce a fost pusa in practica Evanghelia desertul se umpluse de pustnici, pentru ca acestia se temeau ca traind in lume ar putea pacatui. Acum insa cu totii ne-am obisnuit cu pacatul si facem toate lucrurile care sunt in contradictie cu principiile crestinismului.

Crestinismul cere de la noi care avem o natura pacatoasa sa impartasim totul cu aproapele. Poftim! Da-ti jos haina si daruieste-o! Retrage-ti banii de la banca si da-i! Poti sa faci asta?!

Care dintre noi ii pune pe ceilalti inaintea sa? Intotdeauna? In toate?" (Maica Gavrilia)

In ceea ce ma priveste, constat ca e cel mai bine sa-mi recunosc limitele si sa ma trec cu vederea atat cat sa nu-mi explodeze principiile despre ordinea normala a lucrurilor. Din experienta stiu ca nu e bine sa ma trec cu vederea pentru mofturi de-ale aproapelui, ci pentru nevoi pe care le estimez ca fiind cel putin la fel de importante ca ale mele, pe ca urmeaza sa le neglijez pentru el. Fara dreapta socoteala si fara o dozare corecta a jertfelniciei, mai ales atunci cand e vorba de o mama cu multi copii, se ajunge sigur la o epuizare vecina cu sinuciderea.  Pe mine accesele de daruire materna m-au adus in situatia de a nu ma mai putea sluji nici pe mine insami. Din aceste ispite de dreapta am invatat ca e mai cuminte sa te incumeti pana acolo unde simti ca poti, ca sa nu devii o povara pentru altii. Pana acum asta e masura mea.

No comments:

Post a Comment