Saturday, March 30, 2013

O poveste

...c-un preput
A fost odata un baietel care avea o fimoza larga (doar santul balano-preputial era inaccesibil la decalotare). Mama lui era o femeie care nu era deloc de acord cu medicalizarea excesiva si nu credea ca e obligatorie vreo circumcizie ca toti baieteii sa se dezvolte normal, ci ar fi optat pentru ea doar daca ar fi aparut complicatii sau daca la varsta adolescenta problema ar fi deranjat in vreun fel pe posesorul preputului buclucas.

Evolutia naturala a deschiderii fimozei respective a fost in felul urmator: pana la aproape trei ani zona era igienizata fara ca nimeni sa forteze si totul era ok. Apoi intr-o dupa-amiaza, mama a observat o inflamatie si marire de volum a glandului (asta credea ea inainte sa cerceteze mai in amanunt chestiunea, fiindca odorul n-o lasa sa se atinga de zona). Pe cand praslea a adormit, mama a putut vedea mai bine ce se intamplase: in santul dimprejurul glandului se secretase smegma care se adunase sub aria sigilata de pielea preputului si se produsese o inflamatie locala. Se vedea o portiune alb galbuie (care nu era puroi dupa cum spuneam). Cand puiul s-a trezit a mers la baie si acolo se pare ca a eliminat surplusul de secretie, locul eliminarii fiind inceputul decalotarii naturale care a urmat in lunile urmatoare fara ca vreun adult sa intervina. Am uitat sa spun ca, fiind oarecum stresata, dupa eliminarea reziduului albicios, mama a simtit ca ar linisti-o imersia preputului in apa calduta cu sare si a insistat ca baietelul sa coopereze (desi nu bag mana in foc ca gestul a avut vreo contributie la happy end)

Apoi mama a dat peste aricole de genul celui de aici care i-au gadilat placut urechile avide de  discursuri care indeamna la acte medicale rezonabile: fimoza se lasa in pace pana spre pubertate si singura conditie care necesita realmente operata este Balanitis Xerotica Obliterans unde se vede clar un inel fibros albicios care impiedica retractia preputiala.

6 comments:

  1. Operatia de fimoza, cand esti necunoscator intr-ale medicinei ca parinte, e foarte profitabila pt doctorii chirurgi pediatri.
    Am patit-o acum vreo 15 ani, in Botosani, un anume doctor Livadaru ne-a luat banii, ii dadusem 80 de mii parca, pt mergea vestea pe holuri ca ia cam 100, noi nu aveam mai mult oricum, eram tare stramtorati in acel moment.
    Apoi dumnealui a venit cu manusile pe maini, deci gata de operatie, tinea banii in mana inmanusata si probabil a si operat tot asa, fara sa mai schimbe manusile cu care a luat banii.Baietelul nostru era deja adormit cu anestezie generala, si a zbierat la mine: Cine-i Cutare? Ia-ti cucoana banii inapoi, ca nu-s la capra podului!
    adica... cum ca nu i-am dat suta intreaga!

    Pt ca am facut dreptul si eram oarecum activa in bransa, am vrut sa-i fac plangere penala pt luare de mita, dar m-a induplecat mama soacra, ca stii, mama, e doctor.
    Vai de noi, ca nu mai avem modele crestine!

    ReplyDelete
  2. Tocmai discutam ieri cu sotul de igiena zonei respective in cea ce-l priveste pe baietelul nostru ...argumentul meu contra intervenirii prea invazive :) intr-o zona asa intima ... i-am adus aminte din ce am citit in viata unui sfant grec Iacov Tsalikis din copilaria lui cand mama lui i-a impletit manusi dupa ce l-a vazut ca-si tinea mainile intre picioare ca sa le incalzeasca ce crezi e asa periculos , trebuie invatat sa decaloteze cand face baita sau cum ...

    ReplyDelete
  3. nu i-am invatat in mod special. cat timp igiena lor e facuta de mine, ii decalotez eu (ti-am spus ca are o fimoza larga, deci pe copil nu-l deranjeaza deloc sa-l decalotez). daca fimoza e stransa, se igienizeaza cat permite o decalotare confortabila pentru copil.

    ReplyDelete
  4. Buna , scuza-ma te rog ca te intreb , baiatului tau atunci cand penisul este in erectie , ii iese glandul afara ? Baietelului meu nu ii iese deloc , decat atunci cand nu este sculata... Ce ma sfatuiesti sa fac ?

    ReplyDelete