Wednesday, February 15, 2012

Embrio

           În Pravila bisericească a lui Nicodim Sachelarie, ediţia a doua, editată de parohia Valea Plopului, judeţul Prahova în 1966 găsim un text interesant, şi anume: "La copiii născuţi monştri a căror înfăţişare este mai mult de animal decât de om, la botez se obişnuieşte formula: "Botează-se, dacă este om,..."
Aceste cuvinte ne ndreptăţesc oare să credem că din împreunarea a doi oameni poate să nu se nască un om, ci un animal?  Greu de crezut... (vezi şi depre sfântul Hristofor, cel cu cap de câine )
           Mi-a atras atenţia acest paragraf pentru că am avut o discuţie cu cinevă despre ecografia de sarcină pe care a făcut-o, la care s-a evidenţiat doar un sac vitelin gol. Medicii spun că acest fel de sac a conţinut un embrion cu defecte genetice majore, deci un "monstru". Astfel se relizează conservarea speciilor, prin eliminarea (autoliza?) la o vârstă gestaţională foarte mică a acestor embrioni mutanţi.

5 comments:

  1. Este adevarat ca sacul vitelin este gol dar eram in 5 saptamani si nu se putea vedea fatul oricum bhcg creste bine si saptamana viitoare voi face o alta ecografie.O sa te anunt cum va fi.Atata timp cat bhcg creste eu nu ma preocup e prea departe gandul la malformatii si prea rare ca sa le iau in considerare acum.Oricum daca o sa ma o cruce de purtat o voi purta si copilul se va naste asa cum este.Multumesc Violeta

    ReplyDelete
  2. Nu făceam referire la cazul tău, doar că scriindu-ţi un răspuns mi-am adus aminte de ciudăţenia scrisă în Pravilă. Am scris pur şi simplu teoretic despre astea. Mă întrebam dacă în cazul că sarina e cu adevărat anembrionată putem considera că nu e vorba de un "sufleţel" aşa cum am zis eu.

    Cel mai bine faci că nu te gândeşti la alternativa negativă. În felul ăsta asiguri eventualului bebeluş un mediu echilibrat, care nu-i va face decât bine.

    Aşa i-am zis şi eu ultimului ginecolog cu care am încercat un dialog "La ce bun să monitorizez sarcina de vreme ce soluţia ta e întreruperea ei, iar eu nu voi face asta niciodată?"

    ReplyDelete
  3. http://www.copilul.ro/sarcina/test-sarcina/Hormonul-hCG-si-testele-de-sarcina-a5445.html

    ReplyDelete
  4. Am citit si pe copil .ro dar am survolat asa subiectele asa cum spuneam sapamana viitoare mna duc din nou la ginecolog si o sa-mi faca o alta ecografie,e cel mai bun din Padova sau unul din cel mai buni ca sa nu fiu lipsita de modestie.eu sper sa-mi dea vesti bune pentru ca chiar daca este al patrulea copil asi suferi mult sa-l pierd.Sunt de acord cu tine si nici eu nu o sa fac multe indagini in timpul sarcinii doar cele de routine nimic de tipul vilocenteza,amniocenteza sau altele invazive el imi face multe ecografii si...ne rugam la Dumnezeu sa fie bine...Sanatate si voua!

    ReplyDelete
  5. Ce-am mai citit şi de eco... (şi eu am făcut deja 2 la sarcina asta)
    http://bbmic.ro/echografie.php?page=9
    Nu-mi place că n-a pus linkuri deloc, aşa că o credem pe cuvânt că aşa este...

    ReplyDelete