Wednesday, September 28, 2011

O binecuvântare ciudată

          Am aflat aseară că părintele Adrian Făgeţeanu a adormit în Domnul. Deşi l-am văzut deseori, nu am discutat cu sfinţia sa niciodată. Era mereu înconjurat de mulţime de credincioşi care-l aveau la mare evlavie. Îmi amintesc unica mea întâlnire faţă către faţă cu el. Acum 2-3 ani l-am văzut pe prispa mănăstirii, ceva mai liber ca de obicei. Fiind gravidă, mi-am zis să iau şi eu o binecuvântare de la părinte pentru o naştere mai uşoară. Am urcat treptele şi i-am zis: "Blagosloviţi!" cu obişnuita plecăciune. În loc de a-mi însemna creştetul cu semnul crucii, părintele a luat o cruce de lemn de pe masa lângă care stătea şi m-a lovit cu ea atât de tare, de-am crezut că mi-a perforat scalpul. M-am ridicat îngrozită şi instinctiv l-am oprit pe Ionuţ să se aplece pentru a-i săruta mâna părintelui. "Vezi că te loveşte!" i-am zis şi l-am tras de mână. După episodul acesta m-au chinuit multe feluri de gânduri. Chiar aşa, dacă părintele e văzător cu duhul,  gestul lui aparent nebunesc (a la Teofil nebunul pentru Hristos) are o semnificaţie sumbră pentru mine. Nici azi nu ştiu ce să cred ...

9 comments:

  1. :) nimic iesit din comun, era un gest cu care noi, cei ce-l stiam, ne obisnuisem. mai ingrijorator pt noi era cand nu ne facea nimic :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. M-aţi mai liniştit. Se pare că n-a vrut neapărat să-mi dea de înţeles că voi avea de purtat o cruce zdrobitor de grea.

    ReplyDelete
  4. de-a dreptul stupefiant____

    ReplyDelete
  5. am citit ca staretii de la Optina dadeau binecuvantari in felul acesta celor bolnavi, si acestia se vindecau

    ReplyDelete
  6. Binecuvantari asemanatoare a primit prietena mea de cateva ori. Prima data a fost pe neasteptate si s-a speriat, apoi chiar s-a bucurat de cucuiele respective.
    Acum ii plange sufletul ca a plecat de langa noi.

    ReplyDelete
  7. Acum înțelegi gestul, cred. Atunci a sădit Domnul în pântecele tău suflețelul Elenei... "și prin sufletul tău va trece sabie"...

    ReplyDelete
  8. Erati atunci insarcinana cu ELENA? iertati intrebarea...Doamne ajuta!

    ReplyDelete
  9. Elena e nascuta pe 29 mai 2012. Parintele a plecat la Domnul in 27 sept 2011. Nu cred ca eram insarcinata cu Elena, ci cu Grigorie.

    ReplyDelete