Saturday, September 3, 2011

Declutter

           De la Fly lady aflăm că în procesul de ordonare a casei trebuie să ne debarasăm de lucrurile pe care le depozităm inutil în locuinţa noastră. Corect! Să luăm deci un sac menajer şi să ne plimbăm prin casă în căutarea a 27 de lucruri (ce număr!) pe care să le aruncăm. Nu avem voie să ne mai uităm înapoi, ca să nu cădem în păcatul de a recupera ceva din balast :) Apoi trebuie să luăm o cutie în care să adunăm 27 de obiecte pe care să le dăruim, apoi să ducem cutia în maşină, până nu ne răzgândim.
Credit: Free photos from acobox.com

        La punctul 2 suntem îndemnate să ne concentrăm atenţia asupra punctelor fierbinţi, zone în care se adună nimicuri, în care obişnuim să lăsăm obiectele pe care nu avem timp să le punem la loc imediat, în care suntem tentaţi să "punem bine" tot felul de lucruri pe care nu vrem să le aruncăm (dar nici nu le folosim) şi care alimentează dezordinea din încăpere.
        Privind prin casa mea am descoperit un astfel de hot spot în care am adunat de-a lungul anilor iconiţe plastifiate, cruciuliţe cu lănţişoare de calitate îndoielnică, metaniere de prost gust cu biluţe sclipitoare pe care le primesc copiii de pe la mănăstiri. Fiind neabordat de multă vreme (de lene, sau de teamă să nu greşesc) acest mic focar de dezordine s-a cam întins pe vreo 3 rafturi. Ce mă fac?
        Am elaborat o strategie de război: pe cele care sunt foarte deteriorate le voi pune într-o plasă şi le voi duce la mănăstirea de la al cărei pangar provin majoritatea kitsch-urilor. Dintre iconiţele "de buzunar" voi dărui la copilaşi mai sărăcuţi, la cei care cerşesc la biserică, la colindători, care probabil se vor închina şi se vor ruga la ele. Văd eu...De ce să le ţin degeaba în dulap? N-are rost! Şi pentru ca istoria să nu se mai repete pe viitor voi refuza "importul" de astfel de obiecte bisericeşti lucrate în bătaie de joc. Îmi cer iertare de la producătorii şi vânzătorii de cocleli dacă i-am ofensat. Nu e un atac la persoană, ci doar o critică a mărfurilor.

1 comment:

  1. Mare dreptate aveti...putine lucruri bisericesti se se gasesc in comert mai sunt si de calitate...Si eu am refuzat de mult timp sa mai adun tot felul de lucruri, pe care nu le voi utiliza sau fara care pot trai f usor....
    Si eu recent am facut curatenie generala in casa...si m+am ingrozit cate lucruri se aduna fara folos.....si haine...mai ales ...
    Am elibertat ff bine incaperile...ma simt mult mai bine...chiar daca pe undeva sunt numai rafturi goale...in special in dressing, dar prefer asa decat sa nu gasesc ce imi trebuie printre tot felul de haine ce nu imi trebuie...
    Am si hotarat ca o metanie la mana, un lantisor la gat cu cruciulita si icoane pe fiecare perete imi e de ajuns, nici nu e corect sa avem multe lucruri sau icoane pe care nu le folosim si sa le depozitam acolo "ca sa fie, in caz de..."...parerea mea e ca nu le cinstim indeajuns, lasandu-le pe dulap sa se puna praful...
    Si asa chiar ieri am terminat curatenia, pe la 9 seara eram terminata...dar voiam neaparat sa pun si mocheta pe mol...sa fie gata....ufff, greu e sa fii gospodina:))))
    Mirela

    ReplyDelete