Friday, March 18, 2011

Urzici

                   Cred că nu întâmplător Dumnezeu a rânduit ca, după iarnă, primele crudităţi cu care ne putem hrăni să fie urzicile. Sunt un aliment "forte" menit să dezintoxice şi să regenereze organismul. Din nefericire atunci când sunt fierte, în mâncăruri, capătă un miros specific, motiv pentru care copiii le refuză. De câţiva ani însă îi păcălesc (iar o să-mi sară în cap domnii responsabili cu respectul faţă de copii) punând în toate mâncărurile gătite cantităţi mici de urzici, astfel încât nu se modifică gustul de bază. Mult mai mult succes am cu urzicile crude tocate foarte mărunt (trăiască blenderul!), aproape inodore, pe care le înglobez în creme de brânză, tzatziki, iahnie de fasole, maioneze de post. Bănuiesc că dacă nu sunt preparate termic sunt chiar mai sănătoase.
Cum le spăl? Păi, după ce le iau pe fiecare la mână să le aleg de paie şi alte buruieni, le pun într-un vas mare plin cu apă rece amestecând cu mâna prin ele. În felul acesta nisipul şi alte impurităţi cad pe fundul vasului. Le scot, spăl vasul şi repet operaţiunea pănă apa rămâne curată. Am dat aceste detalii pentru că am întâlnit câteva gospodine care mi-au pus această întrebare, iar una din ele se chinuia chiar să spele fiecare urzică la jet de apă, "ca să nu-şi piardă calităţile".
Mai multe informaţii despre proprietăţile terapeutice ale urzicilor aici

No comments:

Post a Comment