Sunday, March 6, 2011

Anticorpi

          Mulţi medici cu care am discutat personal cred că transferul de anticorpi de la mamă la copil are loc cel mult în primele 6 luni de lactaţie. Nu cred aşa ceva, pentru simplul motiv că fenomenul de producere a laptelui nu se modifică brusc după 6 luni, iar sistemul digestiv al sugarului devine tot mai "competent".               
Credit: Free photos 
        Cu ocazia gripei pe care am avut-o toţi din familie  săptamânile trecute am avut o confirmare că bebe este cu adevărat protejat imunologic dacă este alăptat, deşi are venerabila vârstă de 11 luni :-). Şi eu şi copiii cei mari am avut febră peste 39,frison, stare generală alterată, inapetenţă, dureri musculare, simptome ce au durat aproximativ 3 zile, după care au predominat simptomele respiratorii, mai ales o tuse productivă de care n-am scăpat nici în prezent. Grigo însă a făcut o formă uşoară, nu a făcut decât subfebrilităţi (trebuie să ştiţi că dpdv medical temperaturile sub 38 nu sunt considerate stări febrile) 2 zile, apoi nu a tuşit deloc, doar a fost puţin răguşit. Tot medicii încadrează sugarii în categoria persoanelor cu imunitate scăzută, datorită imaturităţii tuturor aparatelor şi sistemelor. Deci, dacă n-ar fi fost aportul de lapte matern probabil ar fi dezvoltat şi bebe aceeaşi formă gravă de gripă.

No comments:

Post a Comment